Tuesday, March 3, 2009

ما فعالان عدالت اجتماعی در ایران و سایر کشورها را در راه ساختن دنیایی آرام و دموکراتیک هم پیمان خود می دانیم

نامه فعالان صلح آمریکایی در دفاع از شیرین عبادی

ادوارنیوز: جمعی از فعالان صلح آمریکایی در نامه ای خطاب به مقامات تهران ضمن ابراز نگرانی نسبت به امنیت شیرین عبادی خواستار تضمین امنیت وی شدند.

در این نامه آمده است:


این نوشته به منظور نشان دادن اعتراض شدید ما به تهدیدات علیه شیرین عبادی, از پایه گذاران کانون مدافعان حقوق بشر و سازمان حمایت از قربانیان مین نوشته می شود. این برنده جایزه صلح نوبل در سال 2003 قویا و مکررا از حقوق زنان و حقوق بشر برای همه مردم کشورش حمایت کرده است. او همچنین در مجامع بین المللی یکی از حامیان اصلی و تاثیرگذار صلح و ضد اقدامات نظامی علیه ایران بوده است.

شیرین عبادی هم اکنون در خطر جدی به سر می برد. در 21 دسامبر 2008 ماموران از برگزاری بزرگداشت شصتمین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر جلوگیری کرده و دفتر کانون مدافعان حقوق بشر, که عبادی یکی از پایه گذاران آن است را پلمب کردند. این کانون مسئولیت حمایت قانونی از قربانیان مصادیق نقض حقوق بشر در ایران را برعهده دارد. این گروه از نزدیک به 300 تن از مدافعان و حامیان حقوق بشر برای این برنامه دعوت به عمل آورده بود. ساعاتی پیش از آغاز برنامه نیروهای امنیتی و ماموران لباس شخصی به ساختمان کانون مدافعان هجوم بردند. آنها از اموال متعلق به دفتر کانون فیلمبرداری کرده, فهرست تهیه کردند, تمامی اعضای کانون را به زور بیرون رانده و بر دربهای ورودی قفل زدند.

در 29 دسامبر ماموران تحت نام بازرسان مالیاتی به دفتر وکالت شیرین عبادی در تهران رفتند و علیرغم اعتراضات او نسبت به محرمانه بودن اطلاعات مربوط به موکلانش, پرونده ها و کامپیوترها را از دفتر خارج کرده و با خود بردند.

منشی قبلی خانم عبادی دستگیر شده و در روز اول ژانویه 2009 نیز گروهی 150 نفره در مقابل منزل عبادی جمع شده و علیه وی شعار دادند. آنها تابلوی مربوط به دفتر وکالت او را, که در همان ساختمان قرار دارد, پائین کشیدند و بر دیوارها شعار نوشتند. پلیس نیز, که به منظور جلوگیری از تجمعات غیرقانونی در محل حضور یافته بود, برای متوقف کردن این خرابکاری ها هیچ عملی انجام نداد.

در موارد مشابه مسئولان ایرانی بارها دست به هجوم به دفاتر و سایر اعمال خشونت آمیز همراه با دستگیری ها و بازداشتهای خودسرانه زده اند که اغلب به محاکمات غیر عادلانه منجر شده است.

ما بعنوان فعالان صلح عمیقا برای شیرین عبادی نگران هستیم. او, مانند ما با حمله نظامی آمریکا به ایران مخالف است. او در مقاله ای نوشت: "سیاست آمریکا در خاورمیانه و ایران به طور خاص, اغلب با زبان بهبود شرایط حقوق بشر بیان می شود. هیچ کس منکر اهمیت این هدف نیست. اما برای مدافعان حقوق بشر در ایران, احتمال حمله نظامی خارجی به کشورشان شرایط را برای آنها فاجعه آمیز می کند". (مسئله حقوق بشر علیه حمله به ایران, نوشته شیرین عبادی و هادی قائمی, نیویورک تایمز, 8 فوریه 2005)

ما با هرگونه حمله نظامی به ایران توسط ایالات متحده یا هر کشور دیگری مخالفیم. ما همچنین سیاست تزویر دولت آمریکا را که علیه سرکوبها در ایران اعتراض کرده اما از سرکوب در کشورهای مشابه یا حتی بدتر از ایران مثل عربستان سعودی, مصر و یا اسرائیل در مناطق اشغالی چشم پوشی می کند یا در آن مشارکت دارد, رد می کنیم. و ما سیاست تبعیض واشنگتن را که از سویی از سرکوب در ایران انتقاد می کند و از سوی دیگر خود در شکنجه و از بین بردن آزادی های مدنی دست دارد, محکوم می کنیم. اما این به هیچ وجه ما را از اعتراض شدید نسبت به زیر پا گذاشتن اولین حقوق دموکراتیک مردم در ایران بازنمی دارد. ما به این حقوق معتقدیم و به همین دلیل اعتراض می کنیم و ما فعالان عدالت اجتماعی در ایران و سایر کشورها را در راه ساختن دنیایی آرام و دموکراتیک هم پیمان خود می دانیم.

ما از شما می خواهیم به تهدیدات علیه شیرین عبادی پایان دهید, از اقدامات خشونت آمیز علیه وی جلوگیری کنید و امنیت و سلامت ایشان را تضمین نمایید.

امضاکنندگان اولیه:

ارواند آبراهامیان, جانت افاری, مایکل آلبرت, کوین بی اندرسون, بتینا ابتکر, آنتونی آرنوف, دیوید بارسامیان, روزالین باکساندال, مده آ بنجامین, فیلیس بنیس, نورمن برینباوم, ایلین بوریس, جرمی برچر, میشل بروبه, روآن کری, نوآم چاومسکی, جاشوا کوهن, حمید دباشی, گالی دانکر, بوگدان دنیش, مانوئلا دوبوس, آریل دورفمان, مارتین دوبرمان, کرولین آیزنبرگ, جترو آیزنشتاین, زیلا آیزنشتاین, دانیل السبرگ, جودی اوانس, گرترود ازورسکی, ساموئل فاربر, منصور فرهنگ, جان ففر, بری فینگر, فرانس فاکس پیون, ایرن گنزیر, جوزف گرسون, هادی قائمی, ژیل گادمیلو, آرون گوپتا, مینا همیلتون, توماس هریسون, نادر هاشمی, مایکل هرش, آدام هاسچایلد, نانسی هولمستورم, داوگ ایرلند, ملیسا جیمسون, جان کاوان, نیکی کدی, یان کیت, کتی کلی, آصف کی فوری, لسلی کیلسون, نااومی کلین, دن لا بوتس, جوآن لندی, جس لمیش, سو لئونارد, محمد ممدنی, بتی مندل, ماروین مندل, کوین مارتین, اسکات مک لمی, دیوید مک رینالدز, علی معظمی, کلر جی موسز, مالی نولان, دیوید آکفورد, برتل اولمن, کریستوفر فلپس, شارلوت فیلیپس, کاتا پولیت, دنی پاستل, دنیس ردموند, سونیا جف رابینز, ماتیو روتسچایلد, جنیفر اسکارلت, سیدنی شانبرگ, چیسون شولمن, استفان شالوم, آدام شاتز, والاس شوآن, آلیس اسلاتر, استفان سولدز, استفان استینبرگ, دیوید سوانسون, کریس تونسین, دیوید واین, لوییز واینر, کورا وایس, پیتر وایس, نااومی ویستین, کورنل وست, رژینالد ویلسون, شری وولف, کنت وورکستر و استفان زانس

No comments: