Tuesday, March 10, 2009

بيانيه کميته زنان کانون مدافعان حقوق بشر


روز جهانی زن را در شرايطی گرامی می داريم که از يک سو مبارزات تحسين برانگيز و تلاش های پيگير و خستگی ناپذير زنان ايران هرروز بيش از پيش افق های روشن را پيش روی نه تنها زنان ايران بلکه جامعه ايرانی به تصوير می کشد.

اکنون باور داريم که زن ايرانی جايگاه والا و کرامت واقعی انسانی خود را با تلاش خويش کسب خواهد کرد و زنان جامعه ايران به اين درجه از رشد و بلوغ فکری و آگاهی رسيده اند که مطالبات برابری طلبانه و مبارزات ضد تبعيض را با اتکاء به توان و نيروی زنان و مردان آگاه جامعه پيگيری کرده و به نتيجه مطلوب خواهند رسانيد.

اما از سويی ديگر نيک واقفيم که اين مبارزه بس پرهزينه است. هرروز شاهد صدور احکام ناعادلانه عليه زنان فعال و گاه حبس و بازداشت غيرقانونی و غيرمنصفانه آنها و بسط سياست های تبعيض آميز و تلاش برای تدوين لوايح و قوانين زن ستيز در مراکز و مراجع قدرت هستيم.

نگرانی جامعه ايران از تنگ نظری و بسط تبعيض و بی عدالتی در بسياری از گستره های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سياسی و همچنين جنسيتی هرروز بيش از پيش خود را نمايان می سازد و متأسفانه بخشی از قدرت حاکم به جای تمکين به خواست واقعی ملت ايران برای رفع تبعيض و بی عدالتی سعی در خاموش کردن صداهای منتقد و معترض تسامح طلب و از سوی افراد و نهادهای مدنی، اجتماعی و سياسی می کند.

کميته زنان کانون مدافعان حقوق بشر با ايمان به، به ثمر رسيدن مبارزات و تلاش های زنان و مردان ايران جهت رفع تبعيض و نابرابری و تحقق کرامت والای انسانی هرزن و مرد ايرانی از مسئولان نظام جمهوری اسلامی ايران می خواهند:
۱- فعالان زنان زندانی را در اسرع وقت آزاد و احکام صادره عليه فعاليت زنان را متوقف کنند.
۲- برای تغيير قوانين نابرابر و تبعيض آميز اقدام عاجل کنند.
۳- حرمت و کرامت واقعی زنان ايران را نه فقط با شعار بلکه در عرصه عمل محقق سازند.

کميته زنان کانون مدافعان حقوق بشر
۱۸/۱۲/۱۳۸۷

No comments: